האם חברת החשמל מבצעת ספין תקשורתי במטרה להפחית את מחירי הגז?

דבריו של מנכ"ל משרד האנרגיה, אודי אדירי, בדבר האחראית לגיבוש נוסחת הגז עוררו לאחרונה הד תקשורתי נרחב. האחריות הונחה על כתפיה של חברת החשמל, אך זאת הכחישה כל קשר לגיבוש מחירי הגז. בתגובה נמסר מחברת החשמל כי מתנהלים מגעים עם שותפות תמר במטרה להפחית את מחיר הגז ב- 25%. בהמשך הכחישו בשותפות תמר את קיומם של מגעים בנושא.

מחיר הגז עומד כיום על שישה דולרים ליחידת חום, והמבקרים מציינים כי מדובר במחיר הגבוה בכ- 2 דולרים ליחידת חום מהמחיר הרווח במשק העולמי. החוזה, שנחתם בין חברת החשמל ובין שותפות תמר, מאפשר דיון על הורדת מחיר הגז ב- 35% בשתי תחנות. תחנה ראשונה לפתיחת הדיון תתאפשר בשנת 2021 ותפתח ערוץ התדיינות בהפחתה של 25% מהמחיר.
מומחים בתחום סבורים כי על אף שחברת החשמל מגלה נחישות להפחתת מחירי הגז, העתיד לא נראה מבטיח במיוחד. יחד עם זאת הכניסה של חברת האנרגיה היוונית אנרג'יאן לשוק עשויה לשמש כאמצעי אסטרטגי מוצלח עבור חברת החשמל, וזאת לאור המחירים הנמוכים יחסית שהיא עתידה להכניס לזירה המקומית.

כאמור, בשותפות תמר הכחישו את קיומם של מגעים עם חברת החשמל, וציינו כי הקשר העסקי מתקיים באופן שוטף עם כל לקוחות השותפות, ואינו נוגע לפתיחת מחודשת של חוזים.

כתיבת תגובה